توانا مگ

کاهش علائم یائسگی با درمان های خانگی

تصویر فرد مبتلا به عوارض یائسگی

برای کاهش علائم یائسگی می‌توان از روش‌های گیاهی، مکمل‌های هورمونی و درمان خانگی استفاده کرد. یائسگی می‌تواند علائمی مختلفی مانند پریودهای نامنظم، مشکلات خواب، مشکلات خلقی، افزایش وزن، ازدست‌دادن پری سینه، تغییر در پوست و مو ایجاد کند که این نشانه‌ها می‌تواند ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد. بیشتر این نشانه‌ها در پایان سن 40 سالگی در زنان ظاهر می‌شود و درصورت عدم مراقبت کافی، چندین سال همراه آن‌ها خواهد بود. بیشتر زنان از این تغییرات در بدن خود مطلع هستند اما از عوارض آن اطلاعی ندارند. برای سلامت جسمی و روحی در این اثنا در این مطلب راهکارهایی مؤثر پیشنهاد شده است.

تصویر نوشیدنی برای درمان عوارض یائسگی

درمان عوارض یائسگی

این دوران سبب تغییر وضعیت هورمون‌ها می‌شود که همراه با این تغییر، ترشحات واژن، میزان کیفیت بافت و ph واژن تغییر می‌کنند. این عوامل خشکی بافت واژن و نازک‌شدن فرج را به‌دنبال دارد. در این دوران احتمال ابتلا به پوکی استخوان، دیابت، چاقی و مشکل قلبی وجود دارد. بیشتر زنان برای کاهش نشانه‌های یائسگی از مکمل‌های طبیعی و گیاهی استفاده می‌کنند. در ادامه راهکارهایی جهت کاهش علائم یائسگی با درمان خانگی ارائه شده است.

مصرف سبزیجات و میوه ها برای کاهش عوارض یائسگی

رژیم‌غذایی سبزیجات به‌علت کالری کم و خاصیت سیرکنندگی از اضافه وزن جلوگیری می‌کنند. فیتواستروژن، نقش مؤثری در تولید مثل دارد و بر هماهنگی هورمون‌ها در بدن تأثیر بسزایی می‌گذارد. مصرف لوبیا، کنجد، دانه کتان و سویا می‌تواند علائم یائسگی را به تأخیر بیندازد.

تغییر در سبک زندگی برای درمان نشانه های یائسگی

ترک‌کردن سیگار که سبب گرگرفتگی می‌شود، عدم مصرف نوشیدنی الکلی، ورزش منظم، رژیم‌غذایی مفید، مصرف کلسیم کافی، استفاده از دمنوش‌های گیاهی مانند جنسینگ و زنجبیل، چای سبز، بابونه و پونه کوهی روشی مشابه استروژن دارند که به تعادل‌سازی هورمون‌ها در بدن کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید:  درمان خانگی سردرد؛ معرفی بهترین دمنوش‌ها و عرقیات گیاهی

مصرف مکمل های غذایی مؤثر در کاهش عوارض یائسگی

در این دوره به‌علت کم‌شدن سطح استروژن، میزان کلسیم در استخوان‌ها کاهش پیدا می‌کند و این امر سبب ازدست‌رفتن مواد معدنی استخوان‌ها و پوکی استخوان می‌شود. مصرف لبنیاتی همچون شیر، ماست و کشک در رژیم‌غذایی تأثیر زیادی در کاهش نشانه‌های یائسگی دارد.

پرهیز از مصرف کافئین برای کاهش علائم یائسگی

نوشیدنی‌هایی مانند چای، قهوه، الکل و ادویه‌های تند که سبب گرگرفتگی و تشدید تعریق شبانه می‌شوند درصورتی‌که محدودیت مؤثری در روند مصرف این نوشیدنی‌ها ایجاد شود می‌تواند در به تأخیرانداختن شدت عوارض یائسگی مؤثر باشد.

تصویر نوشیدنی برای درمان عوارض یائسگی

کاهش علائم یائسگی با درمان گیاهی

دمنوش چای سبز با داشتن فواید ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی قوی می‌تواند مقدار زیادی از قند و چربی روده را کاهش دهد و به درمان عوارض یائسگی کمک کند. این چای به کاهش اضطراب کمک می‌کند و آرامش را برای بدن به‌ارمغان می‌آورد. عوامل استرس‌زای دوران یائسگی می‌توانند بر سلامت عاطفی فرد تأثیر منفی بگذارند مصرف این نوشیدنی تأثیر مثبتی بر دست‌یابی به آرامش دارد.

گیاهان شگفت‌انگیزی همچون بابونه، رازیانه، زنجبیل، پونه کوهی، نعناع و رزماری به تعادل هورمون‌های زنان، کاهش علائم یائسگی، بهبود خواب، هضم کافی، کاهش استرس و اضطراب کمک می‌کنند. آنتی‌اکسیدان موجود در این گیاهان خاصیت ضدپیری دارند که علائمی مانند نفخ، افزایش وزن، تعریق شبانه و تحریک‌پذیری را کاهش می‌دهند.

جمع‌بندی

برای کاهش علائم یائسگی مصرف انواع چای گیاهی مانند چای ترش، به، سبز قلم، سیب، سفید، سیاه و دمنوش‌های مؤثری همچون رازیانه، مخلوط 5 گیاه زعفران و جنسینگ می‌توانند تأثیر گذار باشند. بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که یائسگی برای بسیاری از زنان سخت است اما لزوما برای همه این‌طور نیست خصوصا اگر دانش و ابزار مناسبی در این زمینه وجود داشته باشد می‌تواند در کاهش این عوارض کمک کند.

بیشتر بخوانید:  با این ایده‌ها، آجیل عید خود را ارزان‌تر خرید کنید

داروهای گیاهی مانند چای بابونه به‌عنوان یک نوشیدنی طبیعی و سالم بهترین روش درمانی عوارض یائسگی است. این چای در بهبود خواب و کاهش استرس تأثیر بسزایی دارد. سایت توانا با ارائه بهترین دمنوش‌ها با کیفیت روز و مواد طبیعی آزمایش‌شده توانسته رضایت بسیاری از مشتریان را در این اثنا دریافت کند. این فروشگاه با بهره‌گیری از کیفیت، توسعه و شناخت نیازهای مصرف‌کننده توانسته برپایه‌ دانش از مخاطب با بالاترین استاندارد تمام محصولات گیاهی را عرضه کند. هدف از عرضه این محصولات، بهبود سلامتی مردم با مصرف دمنوش‌های گیاهی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

58 + = 63